Vad är Taqiyya?


Taqiyya

Taqiyya är en av islams religiöst acceptabla former av bedrägeri, det innebär att ljuga för att skydda sig själv eller för att skydda det muslimska samfundet.

Historiskt har Taqiyya varit mycket viktigare för shiamuslimer än sunnimuslimer eftersom shiamuslimer har varit i minoritet mycket oftare än sunnimuslimer och för att skydda sig från att vara förföljda eller slaktas av sunnimuslimer, har shiamuslimer ofta tvingats förneka att de är shiamuslimer.

Förekomsten av Taqiyya bland shiamuslimer som bor i sunniområden har lett till att många sunniter att dra slutsatsen att shiamuslimer uppfunnit Taqiyya trots att Taqiyya hittas i Koranen.

Till exempel i kapitel 16 vers 106 i Koranen: Allah säger att hans vrede förbliver på alla muslimer som bestämmer sig för att avvisa Islam, såvida inte muslimen tvingas avvisa islam medan han inåt fortfarande är en sann troende.

Kapitel 16 vers 106 lyder:

”Den som avvisar tron på Allah efter hans tro, bevara den som tvingas därtill och vars hjärta fortfarande är fyllt med tro, men till den som finner lätthet att misstro, på dem vilar vrede från Allah. Deras kommer att bli en hemsk undergång.”

Denna vers uppstod förmodligen efter att Muhammeds följeslagare Omar bin Yasser förbannade Muhammad och anammade hedniska gudar medan han var torterad, eftersom han förbannelse Muhammad under tortyr blev han förlåten.

Så om du är muslim och du säger att du förkastar islam och menar det, så är du i trubbel, men om du är en muslim och du säger att du förkastar Islam och inte menar det, så är du okej.

Vissa muslimer insisterar på att detta är allt det innebär, att Taqiyya är helt enkelt låtsas att avstå från din tro för att skydda sitt liv, men Taqiyya innebär också att låtsas vara vänlig mot icke-muslimer, även om du hatar dem.

I kapitel 3 vers 28 i Koranen kan vi läsa:

”Låt inte troende ta otroende som allierade snarare än troende. Och den som har det, har ingenting med Allah, utom när han tar försiktighet mot dem i försiktighet. Och Allah varnar dig för Honom, och till Allah är [sista] destinationen.”

Ta inte otrogna som vänner om det inte är för att skydda er mot dem. Märk väl att denna vers har ingenting att göra med att låtsas att du inte muslim det handlar om att låtsas vara vänlig när du inte verkligen vill vara vänlig.

Låt oss läsa den mest respekterade muslimska kommentar i historien om denna vers, Tafseer av Eben Kathira om kapitel 3 vers 28 i Koranen:

Allah förbjuder hans troende tjänare från att bli supportrar av de som inte tror eller till att ta dem som vänner med vilka de utveckla vänskap snarare än med troende. Allah varnade mot sådan beteende när han sa: ”Den som gör så blir aldrig hjälpt av Allah i något. Den som begår denna handling som Allah har förbjudit, kommer Allah förkasta.”

Allah kommer att förkasta en muslim som har en judisk eller kristen eller otrogen vän. Men vi har redan sett att det finns undantag.

Tafseer av Eben Kathira fortsätter: ”Om du verkligen fruktar en fara från dem, vilket betyder: Utom de troende som i vissa områden eller tider räds för sin säkerhet från otrogna, i dessa fall tillåts troende att visa vänskap till otrogna utåt men aldrig inåt. Till exempel rapporterade Al Bukhari att Abu Darda sa: Vi ler inför vissa människor även om våra hjärtan förbannar dem. Al Bukhari sade att Al Hasan sade, Taqiyya är tillåten till domedagen.”

Abu Darda, en av Muhammeds följeslagare sade alltså: ”Vi ler inför vissa människor även om våra hjärtan förbannar dem.” – Det är hur Muhammeds följeslagare tolkar Taqiyya.

Varför skulle Muslimer känna tvång att låtsas vara vänliga? Därför att Koranen kräver av Muslimer att bekämpa dem som inte tror på Allah.

Kapitel 9 vers 29.

”Kämpa mot dem som inte tror på Allah eller på den sista dagen och som inte anser vara olagliga vad Allah och hans budbärare har gjort olagliga och som inte adopterar sanningens religion från de som fick Skriften – tills de ger Jizyah villigt medan de är ödmjuka.”

Kapitel 9 vers 123

”O du som har trott, slåss mot de otrognas närmaste till dig och låt dem finna dig i hårdhet. Och vet att Allah är med de rättfärdiga.”

Muhammad är Allahs budbärare dem som är med honom är allvarliga mot tvivlarna och barmhärtig sinsemellan. kapitel 48 vers 29.

”Muhammad är Allahs sändebud och de med honom är kraftfulla mot de otroende, barmhärtiga bland dem själva. Du ser dem böja och prestera [i bön], söker belöning från Allah och [hans] nöje. Deras märke är på deras ansikten från spår av utmattning. Det är deras beskrivning i Torah. Och deras beskrivning i evangeliet är som en växt som producerar sina avstötningar och stärker dem så att de växer fast och står på sina stjälkar, glädjer sönerna – så att Allah kan förrätta de otroende för dem. Allah har lovat dem som tror och gör rättfärdiga gärningar bland dem förlåtelse och en stor belöning.”

Muslimer befalls att våldsamt underkuva icke-muslimer.

Men ibland är muslimer inte i stånd att underkuva de otrogna. Vad ska de göra då? Ska de dela med sig av sina planer och säga att vi inte kommer att attackera dig nu, men så fort vi får chansen kommer vi att erövra din civilisation, döda era män, våldta era liv och förslava dina barn?

Naturligtvis inte! Länder skulle inte bjuda in dem om de sa det. Så Allah befaller dem att låtsas vara vänlig och ge upphov till det Islamiska ordspråket: – ”Om du inte kan hugga av din fiendes hand, kyss den!”

Nu ska du inte missförstå mig när jag förklarade vad Islam lär ut. När jag berättar om islam, berättar jag är inte vad dina muslimska vänner tror på. Så tro inte att eftersom islam befaller muslimer att våldsamt kuva troende men låtsas vara vänliga när de är i minoritet så dina muslimska vänner måste ljuga för dig när de säger att islam är en religion av fred. Den genomsnittliga muslimen som bor i västvärlden vet nästan ingenting om Islam och har uppfostrats med samma värden som resten av oss.

Men var uppmärksam när dina muslimska vänner berätta att Islam är lugn och fredlig, för de tror förmodligen på det själva. Tyvärr finner man inte sanningen om Islam bland fredliga västerländska muslimer. Islam definieras av Allah och Muhammad och Allah och Muhammed säger: ”Bekämpa de otrogna såvida du inte kan bekämpa dem. Om du inte kan bekämpa dem, lura dem så att de är helt tagna på sängen när det är dags att bekämpa dem.”

Vi ser detta i Koranen och vi ser det i islams mest respekterade kommentarer om Koranen som inkluderade citat från Bukhari. Islams mest respekterade samlare av hadith och två av Muhammeds följeslagare.

Så alla som säger att islam inte främjar den här typen av bedrägeri, har antingen ingen aning om vad han talar om eller så praktiserar han Taqiyya.

 

 

2 kommentarer

  • swedengoodbye

    Jag skulle idag inge ens ta en muslim i handen, aldrig då man aldrig säkert vet han eller hennes agenda.

    Och denna rätt de har att ljuga oss rakt upp i ansiktet, det är så typiskt islam och koranen.

    Ett bra och litet utdrag ur koranen som verkligen visar vad det är frågan om är, det är på engelska,

    ”” I shall strike terror into the Hears of the nonbelievers.””

    Fredens religion, ja visst.. Det handlar om att dominera, ta över, indoktrinering och slutligen döda den otrogen. Han eller hon ska erbjudas att konvertera, eller betala islamskritiska straffskatt, eller – They shall die by the sword.

    Härligt, fridfullt och inte mycket kärlek. Haram är ett viktigt begrepp inom islam, det är vad som är förbjudet. I koranen står på flera platser att en rättrogen muslim inte får leva, bo eller verka i de otrogna länder, de få inte heller ta emot allmoser av de otrogna (socialbidrag) vilket är Haram, klart och tydligt. De får inte dricka, vilket knappt någon muslim idag följer, och knarkar det gör de ofta också. Opium är både en handelsvara i en del av deras länder, och en symbol som i koranen sägs vara magisk ört. Med andra ord så är koranen mycket knepig, dubbelbottnad och livsfarlig i händerna på jagsvaga narscisister som vill känna att de tillhör, tillför något och då underkasta sig total lydnad, leva strikt under sharialagar lagar och följa islams fem pelare där jihad är en av de viktigaste. Nu står det i ett flertal Aurora om jihad som något som inte behöver vara en krigisk handling med vapen och blodspillan utan en inre kamp inne i muslimer, vilket sådana dassalock, som idioterna i IS, som tolkar den helt fel, begår Haram om och om igen. Jag tror inte ens 10 procent av de käken läst koranen, vilket visar vilka kravlar det är alltså.

    Bra blogg Tomas Mvh Patrik S

    Liked by 1 person

  • Pingback: Går alla dessa ”Högvördiga” slutligen på pumpen ? | Hedniska Tankar

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.